donderdag 5 juli 2012

Weer een stapje verder.

Dan was daar vandaag eindelijk het verlossende woord van de hypotheker, bank heeft financieel vertrouwen in ex-partner, als zijnde in zijn eentje eigenaar van het huis.
Voor de woningbouw is dit het enige document wat ze nog willen. Een stukje papier dat bewijst, dat ik niet meer mede-eigenaar van het huis ben.
Tip van de hypotheker was: Zet alles meteen op een rijtje wat je bij een notaris nog moet regelen, dan kan alles in 1 meeting en ben je overal vanaf.
Kinder-alimentatie was mijn eerste gedachte, dat is vast te googlen. Tabelletje van wat een normaal bedrag is, de wettelijke norm, daar hou ik me aan.
Natuurlijk kun je samen een bedrag afspreken, maar om een richtlijn te hebben, hebben rechters in Nederland iets bedacht dat de Trema-normen heet. Dat gaat uit van draaglast en draagkracht van beide partijen, bijzondere kosten e.d., heel eerlijk systeem, via dat, kunnen beide partijen nooit teveel vragen en nooit teveel betalen. Klinkt goed. Daar vinden wij ons beiden in, dus laten we dat raadplegen.
Ok, gaan we die even doorlezen en de berekening maken.
Zo werkt dat niet, alléén rechters hebben inzicht in dit systeem, wil je ervan gebruik maken, moet je betalen, v.a. 125 euro per uur( vraagt de gemiddelde arbeider die dit vak beoefent). Slimmeriken!
Fijn, de bureaucratie  komt weer om de hoek kijken, waar Hollanders geld kunnen maken, doen ze dat, staan ze om bekend.
Zelfs juridische loketten en rechtswinkel doen wat betreft Trema-normen niets voor niets..
Na eindeloos zoeken en overleggen en zelf rekenen wat moois overeengekomen. 1 keer naar de noraris is al kostbaar genoeg.
De lijstjes zijn ingeleverd, de notaris maakt er een mooi verhaal van, zodat het voor Woningbouw een mooi solide document is. Is dat getekend, en doorgegeven, kan ik mij denk ik eindelijk gaan storten op passen en meten en toeleven naar de nieuwe woning..
Het wordt nu echt tijd, ik heb rammelende verhuisstokken LOL

1 opmerking:

  1. Mooi! Dit kan je wel gebruiken. En notarissen zijn omhooggevallen profiteurs.
    En laat ze rammelen!!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen