dinsdag 10 juli 2012

Nonsens Exit.

Stel, ik wandel binnen bij de kapper en ik wil mijn haar laten knippen.
De kapper zegt mijn haar niet te knippen zonder een schriftelijk bewijs dat dat haar van mij is.
Ik wijs naar mijn hoofd, biedt nog aan dat de kapper er wel even aan mag voelen.
"U kunt dat wel zeggen mw. dat dat Uw haar is, maar als ik dat niet zwart op wit zie dat dat haar van U is, dan knip ik het niet."
Mevrouw, heeft U wel landelijk laten vastleggen in het register dat u baas bent van Uw haar?
Nee? Als er geen gegevens van Uw haar in dat register staan, dan gaan wij er vanuit dat U eigenaar bent van Uw haar. Staat er in het register dat iemand anders Uw haar bezit of geclaimd heeft, mag ik het n.l. niet knippen..."
De kapper zegt dat als ik even een briefje schrijf naar het landelijk register, met de vraag of mijn haar daar is ingeschreven, dan krijg ik een briefje met een stempel "Geen gegevens bekend" en dan is het geen probleem, kan ik geknipt worden.
Mijn hemel, ik ben mijn hele leven al baas over mijn eigen haar, nu moet ik schriftelijk aan tonen dat dat zo is???
Maargoed, we schrijven het Haar-register. In plaats van dat het register mijn brief terugstuurt met een stempel erop, krijg ik een telefoontje dat er geen gegevens zijn. En als er geen gegevens zijn, kunnen ze daar ook geen uittreksel van sturen.
Maar goed, mijn haar wordt dus niet geknipt, want de kapper wil zwart op wit zien dat er niemand anders de baas is over mijn haar.
Dus schrijven we nog een keer. En weer een telefoontje, en geen stempel op brief.
Dus de kapper knipt niets.
Prima, zoek ik wel een andere kapper die meer om mijn haar geeft dan om administratie. (Die sneer krijgt de kapper wel goed ingepeperd).
Hier ga ik echt verder geen energie in steken.

Het trieste is dat het natuurlijk niet zomaar om haar gaat, maar om mijn dochter, die niet de geestelijke/emotionele ondersteuning krijgt die ze zo hard nodig heeft, omdat de zogenaamde instelling weigert te helpen zonder dat belachelijke papiertje.

Weer zo'n regeltjes-kwestie waar je..... (scheldwoorden, janken, vloeken, boos doen, schoppen e.d).....<---dat doen we dus niet meer, klaar mee.

Van iemand die niet opgeeft, kun je niet winnen.
Ik geef niet op, ook al ben ik nog zo emo en moe.
Kan ik niet linksom, dan ga ik rechtsom.
Er is niets leuker dan iemand die je tegenwerkt gewoon de rug toe te keren.
Voorheen probeerde ik nog een compromis.
Voorheen deed ik nog wel eens een opgeheven middelvinger, met schoppen, schelden en spugen.
Nu is het een opgeheven hoofd en verder wandelen, volgende optie zoeken.
Ik heb niks aan tegenwerking.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten